Millorar el trajecte

Com trobar vols barats, 4.


Com millorar el nostre viatge?

Podrem fer el viatge més agradable seguint aquests senzills consells!

Aprofitar les escales

Hi ha unes quantes companyies aèries que no cobren, o no cobren gaire, per augmentar el temps d’escala, i fer escales llargues o stopovers, a diferència de les escales curtes o layovers. Entre elles hi ha American Airlines (AA), o Qatar Airways la qual, entre altres coses, et proporciona un hotel i el visat d’entrada al país de manera gratuïta. Aquí hi trobareu una llista completa de companyies que ofereixen stopovers gratuïts, en anglès.

Al vol a Brasil, a l’apartat de trucs, hi havíem vist que faríem escala a JFK i MIA. AA, en concret, deixa allargar només UNA de les escales, i sempre i quant sigui a la ciutat a la que entres o a la que surts d’Estats Units (en el nostre cas, tant JFK com MIA). Per tant, teòricament podríem fer un stopover a alguna d’aquestes dues ciutats. Si anem al mateix cercador d’AA podem veure com el preu no canvia tan si fem stopover a JFK a l’inici o a MIA al final:

Stopover

D’aquesta manera tenim un mini-viatge a Nova York dins del nostre viatge a Brasil!

Turisme gratuït

De la mateixa manera que segons quina companyia ofereixen stopovers gratuïts, n’hi ha que proporcionen nits d’hotel i el cost dels visats durant aquestes escales llargues! Solen ser les companyies del Golf Pèrsic, com Qatar o Emirates. Depèn de les hores que duri l’escala, i fins i tot algunes et paguen el menjar! Una bona manera de no gastar un duro visitant la ciutat on es fa escala.

Trobareu una llista en anglès de les companyies que ho ofereixen aquí.

Aconseguir bons seients

Abans, quan Ryanair no assignava seients, n’hi havia prou a ser dels últims en entrar a l’avió (i parlar anglès) per a aconseguir un dels preciosos seients a les sortides d’emergència, amb un espai extra per a les cames.

Ara Ryanair s’ha apuntat a la moda de fer pagar pels seients més amples, com portaven fent ja la majoria de companyies de baix cost i tota la resta amb les diferents classes de bitllet. Però hi ha una manera, molt senzilla, de guanyar uns quants centímetres per a les cames sense pagar ni un duro: facturar com més tard millor.

La raó és molt senzilla, i ho explicarem amb un exemple també senzill. Un vol Ryanair posem que té 100 seients, i el nostre vol va ple. D’aquests 100 seients, potser 85 són normals i gratuïts i, la resta, més amples i de pagament. Però dels 100 passatgers, només n’hi ha 5 disposats a pagar per a tenir un seient més ample. Això deixa els altres 10 seients de pagament sense comprador. Així doncs, a mesura que els altres 95 passatgers vagin facturant, se’ls assignarà un seient, dels gratuïts, aleatori. Arribarà un moment on Ryanair ja haurà assignat tots els seients de 0€, i només en tindrà de pagament per a repartir. Així doncs, els últims en facturar seran els que es quedaran aquells seients, que ningú haurà comprat però que la companyia ha hagut d’assignar.

Això és extrapolable a qualsevol altre companyia, fins i tot les grans línies aèries, que també tenen seients més amples i per tant més cars als seus vols. Hi ha un parell de limitacions, però, que s’haurien de tenir en compte:

  • Només funciona quan els vols van plens. Està clar que si el vol no va ple, els seients que la companyia assigna fins que no els acabi són els que no tenen cost, i només els acaba si va ple o gairebé.
  • En cas de vols amb escala, la majoria de vegades només serveix pel primer tram, ja que els facturem tots junts. Així doncs, podem apurar la facturació al màxim al 1r tram però, en canvi, estem facturant la resta de trams força abans de les seves hores de sortida. De totes maneres ens hem trobat en alguna ocasió que també ha funcionat en altres trams.

Upgrades

Un upgrade és quan et pugen de categoria del vol, normalment d’economy a business (primera classe en vols internacionals està desapareixent). Es diu que hi ha una sèrie de passos que pots seguir per a gaudir-ne, però evidentment mai no és segur. Per internet es poden trobar consells, com aquest d’Skyscanner, per a mirar d’aconseguir algun upgrade. Això sí, s’ha d’anar ben vestit!

Respon